Aktualita z Twitteru @fly-united
Od 1.3.2021 začíná opět létat spojení UKRAINE INTERNATIONAL AIRLINES (UIA) Praha - Kyjev. Dojde také ke zvýšení fre… https://t.co/2CQTmBPbca
Pro řešení vracení peněz za neproletěné letenky nemají letecké společnosti zatím jednotný přístup. Letečtí dopravci vydávají pokyny pro řešení stornovaných letenek tzv. refundace, které se ale často průběžně mění i v rámci hodin. Je tak třeba se vždy aktuálně informovat u dodavatele nebo cestovní kanceláře na ten daný konkrétní případ a podmínky, které jsou u každé letenky jiné. Obecně se dá prozatímní řešení náhrad u stornovaných letenek shrnout do následujících variant:
FLY UNITED řeší všechny nároky za neproletěné letenky a jakmile obdrží od leteckých dopravců peníze, posílá je klientům.
Letenky s odletem v květnu, červnu nebo později nedoporučujeme zatím rušit. V takovém případě by se rušení řídilo podmínkami pro storna. Je výhodnější vyčkat pokynů a reakce příslušného dopravce.
Koronavirus je pro uznání možných kompenzací mimořádná okolnost. Jedná se o okolnost, která je zcela mimo ovlivnění leteckého dopravce a kompenzace tedy cestujícímu nenáleží. Nicméně každý let i v této situaci pečlivě vyhodnocujeme a komunikujeme s dopravci, abychom zachytili zrušené či zpožděné lety z jiných než „koronavirových“ okolností, ke kterým se váže povinnost dopravce vyplatit příslušné kompenzace či péče.
Dle Nařízení (ES) č. 261/2004 je letecký dopravce povinen cestujícího dopravit do místa určení. Toto se ale v této velmi mimořádné okolnosti vylučuje (lety jsou zrušeny všechny, zavřené hranice, poslední lety jsou plné). Ministerstvo zahraničních věcí se stará o to, aby občany ČR dostali zpět domů, pokud se stále někteří cestující nacházejí v cizině, doporučujeme sledovat facebookové stránky MZV ČR, kde je možné se registrovat k repatriačním letům ze států odkud je nemožné se letecky dostat.
Naprostá většina rezervací ubytování není garantována předplatbou, a proto je možné tyto rezervace rušit bez storno poplatků. V opačném případě je nutné se obrátit na CK a bude třeba řešit s ohledem na pravidla stanovené příslušným hotelem.
Pokud má klient uzavřené pojištění na pokrytí storno poplatků, tak většina pojištoven považuje současnou situaci jako „vyšší moc“ a na tu se bohužel pojištění nevztahuje.
Pro řešení konkrétních případů je důležité zjistit pokyny jednotlivých pojišťoven, které se mohou lišit.
V případě náhrady v podobě voucheru na budoucí cesty nebo open letenky (např. Emirates), tak vzhledem k tomu, že není stanoven nový termín cesty, tak taková pojistka propadne. Nelze tedy držet pojistku „otevřenou“ třeba 2 roky, jako nabízí pro letenky některé společnosti.
Klientům v zahraničí poskytuje veškeré služby, na něž mají z cestovního pojištění nárok, tedy asistenci, úhradu léčení a další. Jedinou výjimkou je, pokud by klienti cestovali do míst uzavřených karanténou, na což se pojištění nevztahuje.
Automaticky bezplatně se prodlouží pojištění na celou dobu, kterou klient musí strávit v karanténě. Stačí se pouze ozvat na asistenční linku. ERV Evropská se rozhodla nucené umístění v karanténě brát jako hospitalizaci v nemocnici. Proto klienti, kteří mají sjednáno pojištění obsahující náhradu za nevyužitou dovolenou anebo za pobyt v nemocnici, dostanou kompenzaci za dobu strávenou v karanténě ve výši 1–2 tisíce Kč/den podle typu produktu.
O umístění lidí do karantény rozhodují místní orgány, které by se rovněž měly postarat o náklady spojené s pobytem v karanténě. Cestovní pojištění se bohužel nevztahuje na ušlou mzdu, prodloužené parkování na letišti, náhradní letenky apod. V době karantény jsou možnosti pomoci klientům přirozeně omezeny místními opatřeními.